Przegląd dostępnych na rynku dodatkowych gwarancji do laptopów

HpgwarancjaGwarancja to podstawa. Wie o tym każdy użytkownik sprzętu elektronicznego. Kiedyś urządzenia były budowane tak, aby jak najmniej się psuły. Wiele marek zyskało wręcz miano „pancernych”. Tak było na przykład z telefonami marki Nokia. Przecież z modelami 3310, czy 3210 można było robić wszystko a i tak bardzo trudno było je zniszczyć w takim stopniu, żeby nie nadawały się do użytku. Oczywiście przejechanie przez samochód, czy upadek z dużej wysokości na twarde podłoże zawsze kończył się tak samo – kompletnym zniszczeniem telefonu. Jednak zalanie, przypadkowe wypadnięcie z ręki, wstrząsy nie stanowiły dla Nokii zbyt dużego wyzwania. Z czasem, niestety, ta tendencja zaczęła się zmieniać i producenci, w tym Nokia, odeszli od budowy pancernych urządzeń. Postawili na ilość zapominając trochę o jakości. Dziś urządzenia elektroniczne psujące się w ciągu kilku miesięcy, tygodni czy nawet dni od zakupu to codzienność. W takich przypadkach niezawodna okazuje się jednak gwarancja producenta, która obejmuje przynajmniej rok od zakupu, często dwa lata. Oczywiście, jest to upierdliwe jeśli trzeba oddać laptopa do serwisu, który na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni roboczych i następnie kolejne tyle na usunięcie awarii. Na szczęście jednak nie musimy nic za to płacić nawet jeśli serwis znajduje się na drugim końcu Polski.

Co jednak w sytuacji, gdy tuż po upływie okresu gwarancji z komputerem stanie się coś złego? No cóż. Jakby to… Mamy problem. Wystarczy, że minie jeden dzień od końca ważności gwarancji i jej postanowienia przestają obowiązywać. Oznacza to tyle, że wszystkie awarie sprzętu musimy usuwać na własny koszt niezależnie od źródła ich powstania. Niestety najczęściej właśnie tak to wygląda, że sprzęt jeśli się psuje to równo dwa lata od daty zakupu. Zupełnie jakby był tak zaprogramowany, aby wytrzymać tylko określony czas w dobrej kondycji. Przed tego typu problemami może ustrzec nas, użytkowników, dodatkowa gwarancja do laptopa.

Na rynku mamy dostępne dwa rodzaje ofert. Pierwszy to dodatkowa gwarancja proponowana przez producentów laptopów i może ona obejmować określony czas oraz określone modele. Nie dla każdego laptopa może być dostępna. Z kolei drugie rozwiązanie jest możliwe do wykupienia dla każdego laptopa, niezależnie od producenta, ale tylko w przypadku dokonania zakupu w sklepie jednej z dużych sieci: Media Markt czy Saturn.

Producenci laptopów oferują zwykle swoim klientom przedłużenie ich standardowej gwarancji z roku do dwóch albo z dwóch do trzech lat. Wysokość opłaty za taką usługę jest zależna od modelu laptopa, a konkretnie od serii, z jakiej model pochodzi oraz od udogodnień.


HP proponuje kilka wariantów pakietu HP Care Pack. Każdy obejmuje dodatkowy rok ochrony gwarancyjnej. Najtańszy pakiet dla standardowych laptopów zapewnia bezpłatną naprawę komputera w razie awarii w punkcie serwisowym, do którego dostarczyć go musi użytkownik na własny koszt. W przypadku notebooków z serii Mini za nieco niższą cenę użytkownik otrzymuje już gwarancję typu door-to-door. Dla wyższych modeli cena jest odpowiednio większa. Modele biznesowe dają nawet możliwość wykupienia dodatkowej gwarancji z naprawą laptopa na miejscu u klienta następnego dnia roboczego. Kosztuje to bardzo dużo, jednak w biznesie nawet jeden dzień przestoju może spowodować olbrzymie straty.

Acer z kolei nie różnicuje oferty na konkretne modele. Posiada pakiety dodatkowych gwarancji dla wszystkich swoich laptopów z rozszerzeniem do dwóch lub trzech lat. Możliwe jest także objęcie ochroną laptopa na wypadek przypadkowych uszkodzeń mechanicznych, których zwykła gwarancja przeważnie nie obejmuje oraz wybór opcji door-to-door, która zabezpiecza także transport komputera do punktu serwisowego i z powrotem.

Toshiba proponuje swoim klientom rozszerzenie standardowej gwarancji dwuletniej do trzech albo czterech lat. Oferta obejmuje tylko modele posiadające taki okres ochrony. Modele z trzyletnią gwarancja mogą mieć ja przedłużoną do czterech lub aż pięciu lat. Zakres i zasady gwarancji są takie same jak w przypadku standardowej ochrony.

Asus daje tylko możliwość przedłużenia gwarancji do trzech lat oraz dołączenia serwisu na miejscu u klienta.

Oferta Lenovo jest zróżnicowana pod względem serii, z jakiej pochodzi laptop ale standardowo jest to przedłużenie gwarancji z roku do trzech lat w opcji naprawy u klienta albo z samodzielnym dostarczeniem laptopa do punktu serwisowego.

Sieciowe markety ze sprzętem RTV i AGD oferują swoim klientom dodatkową możliwość ubezpieczenia zakupionego sprzętu. Zarówno w Media Markt, jak i w Saturnie program ten nosi nazwę „Gwarancja Plus”. Cena ubezpieczenia jest wprost proporcjonalna do ceny zakupionego towaru i obejmuje czteroletnią ochronę na wypadek usterki sprzętu, czyli w sumie nic poza tym, co przez dwa lata standardowo daje producent. Jednak tu działa to przez cztery lata. Co ciekawe jednak na tym ochrona się nie kończy. W razie uszkodzenia mechanicznego laptopa, czy jego kradzieży, mamy gwarancję naprawy albo odzyskania nowego sprzętu w miejsce utraconego wskutek kradzieży. Jest to dość ciekawa oferta dla osób kupujących laptopy drogie, z wyższej półki. Warto wówczas pokusić się o tego typu zabezpieczenie na wypadek chociażby kradzieży, o którą nietrudno gdy laptop jest narzędziem pracy i często podróżuje razem z nami.

wstecz

 
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Strona do prawidłowego działania używa plików cookies. Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij