Zepsuty notebook to koszmar każdego użytkownika. Szczególnie jeśli laptop jest narzędziem pracy. Każda naprawa w serwisie wiąże się nie tylko z kosztami, ale również z czasem oczekiwania. Jednak nie każdy serwis jest godny polecenia i nie każdy spełni nasze oczekiwania. Oto 7 porad, które ułatwią wybór godnego zaufania serwisu.
1. Koszt naprawy
Coraz częściej zdarza się, że serwisy, które proponują wysokie ceny, próbują naciągnąć klienta. Oczywiście nie zawsze tak jest. Jednak warto poszukać serwisu, które oferuje niższe, konkurencyjne ceny, które nie naciągną naszego budżetu. Najlepiej wybierać oferty wyśrodkowane – nie najtańsze, ale i nie najdroższe. Warto zwrócić uwagę, czy zdiagnozowanie usterki jest darmowe czy też wyniesie nas tyle, co naprawa laptopa. Przed podjęciem decyzji, najlepiej popytać się w kilku serwisach o koszt naprawy i co się w nich zawiera (diagnoza, naprawa, części), a dopiero później zdecydować się na daną firmę.
2. Czas naprawy
Każdy serwis potrafi z góry określić, ile będziesz czekać na laptopa. Serwisy starają się podać najdłuższy czas oczekiwania, by nie wprowadzić klienta w błąd. O każdym przedłużeniu naprawy powinniśmy być poinformowani telefonicznie. Jeśli serwis nie informuje nas o nowym terminie lub też wydłuża go w nieskończoność, jest on nie warty naszego czasu i pieniędzy. Serwis, który proponuje czas naprawy dłuższy niż dwa tygodnie, też nie powinien nas zainteresować. Większość usterek, nawet przy wymianie części, nie trwa dłużej niż wspomniany okres czasu. Najczęściej naprawa nie trwa dłużej niż kilka dni, w szczególności, gdy nie muszą zostać sprowadzone części.
3. Jakość obsługi i dostęp do informacji
Klient, przychodząc do serwisu osobiście czy też dzwoniąc telefonicznie, powinien być obsłużony zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownicy nie powinni ignorować pytań, nawet jeśli wydają się banalne. Klient nie powinien być również traktowany z góry, a to zdarza się coraz częściej. Również na każde nasze pytanie powinniśmy uzyskać odpowiedź – w szczególności dotyczy to poniższych zagadnień:
- jak poważna jest usterka
- ile wyniesie nas koszt naprawy
- jak długo potrwa naprawa
O każdej zmianie powinniśmy zostać poinformowani natychmiast, w szczególności, gdy okazuje się, że usterka jest poważniejsza niż wcześniejsze prognozy.
Jeśli od samego początku, jesteśmy obsługiwani źle, powinniśmy zrezygnować z usług danej firmy. Niepoważne traktowanie klienta może skutkować również niepoważnym potraktowaniem naszego problemu.
4. Gwarancja
Każda naprawa powinna mieć swoją gwarancję. Najlepiej, by jej długość znalazła się w przedziale 3-6 miesięcy. Dzięki temu unikniemy kolejnych kosztów w przypadku nieprawidłowej poprzedniej naprawy. Jeśli serwis nie udziela gwarancji bądź też jest ona przyznawana na krótki okres czasu np. tydzień, nie korzystajmy z usług tejże firmy. Najlepiej kierować się zasadą: im dłuższa gwarancja, tym lepiej dla nas.
5. Dostępność do części
Zdarzają się serwisy, które mimo że naprawiają notebooki nie mają dostępu do części. Sytuacja absurdalna, a mimo to trafiają się takie firmy. Jeśli serwis zmusza nas do samodzielnego poszukiwania części do notebooka, to znaczy, że ma nieprofesjonalne podejście do wykonywanych usług i do klienta.
6. Kontakt
Kontakt z firmą wykonującą usługi to podstawa. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której nie możemy dodzwonić się do serwisu czy też doczekać odpowiedzi na maila czy gadu-gadu w godzinach jej pracy.
7.Opinie
Opinia innych klientów to największa siła. Dlatego warto poszukać ich nie tylko na forach, ale również wśród znajomych. Przeszukując strony internetowe, warto pamiętać, że nie każda opinia jest zgodna z prawdą. Jedne są podstawione, by wychwalać usługi serwisu, inne niesłusznie oczerniają. Im więcej opinii od różnych użytkowników, tym są one bardziej wiarygodne.